Til hovedinnhold arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right help logout date user lock twitter facebook linkedin google-plus instagram

Spørsmål og svar

Lurer du på noe? Her finner du svar på spørsmål om sparekonto.

Vanlige spørsmål

For å opprette sparekonto hos oss må man være 18 år og ha BankID.

  • Ingen minimumskrav for innskudd
  • Ingen begrensninger i uttak
  • Ingen gebyrer, verken ved uttak eller bruk
  • Ingen bindingstid på innskudd

Vi ønsker å tilby våre kunder konkurransedyktige betingelser og høyest mulig rente for sparing. Disse vil oppdateres løpende. Rente for sparekonto finner du her. Vi følger gjeldene renter fra www.finansportalen.no.

Når du oppretter sparekonto hos oss vil du få et eget KID-nummer knyttet til din sparekonto, ikke kontonummer. For å overføre penger til din sparekonto oppgis felles konto nummer for Optin Bank og ditt særegne KID-nummer. Det kan ta en-to virkedager før dette er synlig i nettbanken.

For at du skal få godene av en høyrentekonto vil pengene dine ligge på vår felles konto men markert med ditt særegne KID nummer. Derfor vil du ikke få en konto hos oss men heller et KID nummer.

Overføring fra annen bank til sparekontoen din hos Optin Bank skal normalt skje veldig raskt, senest neste virkedag. Forholdet avhenger av banken du overfører pengene fra og hvilke betalingsfrister de har.

For å ta ut penger fra din sparekonto hos Optin Bank må du først overføre disse pengene til din vanlige bankkonto. Minner om at overføringer for uttak må gjøres til en konto som ikke krevet KID-nummer, slik som en brukskonto.

I nettbanken kan du enkelt oppdatere hvilken konto du ønsker å utbetale sparepengene dine til. Under min profil i nettbanken kan du oppdatere kontonummer.

Nei, hos Optin Bank er det ingen bindingstid på innskudd.

Nei, hos Optin Bank er det ingen begrensninger på uttak.

Ja, det er vi. Vi har garanti for alle innskudd på vår sparekonto, inntil 2 millioner kroner.